fridamede

Alla inlägg under november 2012

Av Frida - 30 november 2012 10:16

Om vi vill ha kvar lokalproducerat och svensk mat öht är det viktigt att göra människor medvetna om problemet som de svenska bönderna har idag. De blir helt enkelt utkonkurrerade av t.ex importerat lågpriskött, vatten är faktiskt dyrare än mjölk och bönderna får rent av skitlöner. 


Jag har blivit medveten om problemet som snart driver svenska bönder till konkurs. Jag hoppas verkligen att andra snart blir medvetna. Jag vill i framtiden kunna äta svenskt kött. Jag vill kunna äta lokalproducerat. Därför har jag gjort ett val. Vi försöker vara noggrann med vad vi handlar.


Igår åt vi detta hemma.

Lunch: Nyhléns Hugosons rostbiff med potatissallad från svenskodlad potatis.
Fika: Skogaholmslimpa med herrgårdsost- och smör från Norrmejerier. Jokk Bärdryck, där också Norrmejerier registrerat varumärke.
Middag: Chili con carne med köttfärs från Nyhéns Hugosons. 

Skönt när man vet vart allt kommer ifrån och att det är svenskt och helst lokalproducerat.

 

Gå gärna in och läs lite på denna sida. GIlla sidan och få folk att bli medvetna.

Även om allt du köper inte är svenskt kanske du känner att detta är viktigt. Då kan du gilla sidan för att göra fler medvetna. Sidan uppdateras kontinuerligt.

svensklokalpruducerat

Av Frida - 30 november 2012 09:56

HIttade kläder på internet istället. Då kan jag fokusera på julklappisar när jag kommer på stan. 


En liten del av det som snart hamnar på posten. De där topparna älskar jag. Har tre sådana redan, fast med andra tryck. Kommer in nya såna hela tiden och med nya tryck. Så sjukt sköna och vardagliga. Kostar dessutom bara 99:-/st. That's awesome.


 


Undra om man snart ska väcka upp Mathias? Kanske låter han sova.. Han har ju jobbat hela vecken. Eller är jag så nådig? Hmmm :) haha.


Av Frida - 29 november 2012 19:35

Har hittat lite kläder åt Nicola idag. Imorgon ska vi förhoppningsvis hitta något åt mig också.


   



Av Frida - 29 november 2012 14:42

Cici har flyttat tillbaka till Boden. Ringde henne tidigare så snart ska hon komma och så tar vi en sväng på stan. Tänkte kolla efter lite baskläder åt mig och främst Nicola. 


Ska bli spännande att se om Nico kommer ihåg Cici. Cici var ju alltid hos oss tidigare men då var ju Nicola faktiskt mycket mindre än vad hon är nu. Vi får se iallafall. Nu ska jag väcka upp lilltjejen och göra henne i ordning. Dessutom så har hon vilat ganska länge nu.

Av Frida - 27 november 2012 19:36

Min grungestil som ska bäras på 90-talsfesten. En del av den.. För att hylla Nirvana men främst Cobain <3


 


Mathias gör en tolkning av The Offspring.


 

+

 

 

Brillorna skippar han dock ;) hahaha


Av Frida - 27 november 2012 18:46

Jag orkar inte ta upp om bytet på Gilla. Blev bara så arg och de flesta har nog ändå sett på facebook.


Nu har äntligen avsnitt sju av Walking dead kommit ut!! Det enda är ju att jag måste vänta tills 01 i natt då Mathias kommer hem. Vi måste alltid se den med varandra för vi är lika besatta och vi vill inte att den ene ska veta mer än den andra. Detta är seriöst en av de bästa serierna som jag följt. Sjukt awesome.


 


Jag har ganska tråkigt just. Nicola bara leker med plattan. Som vanligt.. Hon är ju besatt. Det som är kul är hur jävla smarta ungar är nu för tiden. Iallafall Nicola. Hon är 2,5 år och kan göra vad hon vill med plattan, ps3an, datorn och telefoner. Hon har t.om lärt Ante hur man stänger ner ett program på hans gamla telefon. Mathias hade problem med någon jävla ruta som hade dykt upp på ps3an och tröck här och där för att försöka få bort den då sa Nico "Näää.. hääär" så tog hon bort den åt honom på första försöket. Sötunge. 


 


Var ju på stan med älskling igår innan han skulle fara iväg för jobb resten av dagen och kvällen. Denna bok har jag velat ha länge så han köpte den till mig. Och igår kväll läste jag halva. När Nicola somnar ikväll ska jag läsa resten av boken tills Mathias kommer hem. Jag är helt fast. Jag visste att jag skulle bli det. Såna här katastrofer är så jävla intressant. Jag älskar den redan och hoppas resten av boken fortsätter vara så här bra. För er som inte vet så handlar det om vad som händer om Suorvadammen brister. Det skulle innebära total katastrof. Vi skulle få fly Boden. Bara så ni vet. Googla det.

 

 


Av Frida - 27 november 2012 08:08

Haha, idag ska vi tillbaka med det mesta från ljusstaken. Kan förklara sen. 

Av Frida - 26 november 2012 14:27

Tidiga eller ej men vi blev sugen på att julpynta så idag har vi slösat lite pengar. 

Har satt upp julgardiner, bytt duk, hängt upp julkulor i fönster och glitter på gardinstången. 

Sen gjorde vi också denna adventsljusstake. 400:- kostade det för oss att skapa den, hahah.

Men det vart värt det eftersom att jag vart helnöjd. Den här snön som är i var jättehäftig.

Känns som geleklumpar och verkligen verklighetstrogen.

Fick dock hur mycket som helst kvar så vi tänker skänka till Jenne.


     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommenterar du bloggar bara för att få egna läsare?
 Ja
 Ibland
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards