fridamede

Alla inlägg under augusti 2012

Av Frida - 31 augusti 2012 09:05

Idag är det den dagen då Nicola ska till sin far. Alltid jobbigt för mig men det finns inte mycket att göra. Han har lika rätt som mig att ha henne och hon har lika rätt att ha sin pappa i vardagen. Innan det ska vi iallafall på öppet hus med mammas någonting. Jag är så dum som inte ens vet vad jag ska på men mamma ville gärna att vi kommer. Blir jag, Nicola och Tove som tar bussen dit. Mathias är ju på jobbet och kommer hem vid fyra. Ska hoppa i duschen med Nicopico nu och göra oss i ordning.


Bild från igår på mina älsklingar som Lina tog.

 



Av Frida - 30 augusti 2012 15:09

Måste sluta vara så jävla besatt. Sitter och tittar på webshopar hela tiden efter saker att köpa, för pengar jag inte ens har. Önsketänkande kanske tills man får lite extra pengar. I natt satt jag hur länge som helst och tittade på både auktionssidor och klädbutiker. Hallååå! FRIDA DU HAR INTE RÅD!



Haha, kolla va lång min bubbla är på bilden, hahaha.

 


Nu ska jag vänta hem min karl som borde vara på väg hem från jobbet snart!




Av Frida - 29 augusti 2012 18:37

Dagens beställning eftersom att jag varit så duktig och rensat min garderob.


 

Av Frida - 29 augusti 2012 15:41



 

 

Mitt bidrag.

 

 


Första gången min dotter fick se får och lamm. Hon var överlycklig och pratade flitigt med dem genom att skrika "bääää".
Då mådde vi bra!
 
Klicka på bilderna för att komma till tävlingen!

Av Frida - 29 augusti 2012 14:44

Idag har jag och lillgumman varit effektiva och aktiva. Först i morse gick vi ut med sopor. Det tyckte hon var roligt? haha. Nåja, sedan gick vi till coop och pantade flaskor. Det var också intressant tyckte hon. 


Måste berätta om en flicka på biblioteket. Så fort hon kom in på barnavdelning började hon klättra i fönstrena. Nicola var på väg att ta efter och då sa jag åt Nicola att hon är för liten. Då sa den där flickan.. "Ja, jag är iallafall fyra år och jäääättestor så jag kan göra vad jag vill." hon gick och hämtade massa böcker och satt sig till rätta sa till min Nicola "Kom, ingen fara. Jag ska läsa en bok för dig för jag kan läsa ALLT" Nicola var inte så intresserad så då vände hon sig till mig. Jag gick och lyssnade. Hon läste och läste (hittade på) tills hela boken var slut sen sa hon till Nicola "Kom, sitt i min famn, ingen fara, jag kan för jag är stor". Nicola satt sig en sväng i hennes famn och jag märkte att flickan tyckte det var tungt så fnissade lite för mig själv. Efter några sekunder sa hon "Nä, nu måste jag iväg och dricka kaffe" Så reste hon sig upp tog på sig skorna. Hon tog tag i Nicola och sa "Kom, nu kan du följa med mig" och jag svarade att det får hon inte men flickan fortsatte "Jo, hon får det, ingen fara, jag håller koll, vi ska bara gå iväg, jag har ju en cykel" varav jag svarade "Nej, det får hon inte, jag bestämmer, är hennes mamma" Och hon bara "Okej då, jag går och dricker kaffe då".


Alltså, haha? Vafan. Det var sannerligen en intressant flicka.


Efter biblioteket har vi iallafall varit i smörblomman och gungat, åkt rutchkana och lekt i sandlådan. Det var uppskattat tills en annan förälder sa till sitt barn "Ska vi handla mat?" och Nicola direkt säger till mig "mamma, jag vill också handla mat". Så då antog jag att hon var hungrig och vi gick hem för att äta en macka. 

Nu ska jag vänta in min karl som kommer kring 16-tiden. Blir att göra en chili con carne då. Gott!

Av Frida - 29 augusti 2012 10:44

Underbar gammal låt.


Av Frida - 29 augusti 2012 01:16

Mina absoluta favoriter.


         

Av Frida - 29 augusti 2012 00:36

Och nu händer det igen. Skapar åter igen en ny blogg. Händer hela tiden att jag faller av bloggtråden och blir less på vad jag skrivit förut. Jag ska försöka att inte trötta ut mig själv.


Nicola gumman sover i sin säng. Mathias sover i vår.. jag.. kan inte sova. Andra natten jag känner mig likadan. En ständig oro som gnager i magen. Nåja, får hoppas att det går över så småning om. Kan sysselsätta mig på något sätt alltid.


Hämtade ut en canvas idag som jag beställt tidigare. Gud vad jag blev nöjd. Motivet är på mig och älskling som man kan se på bilden här nere. Frågan är bara vart fan man ska sätta upp den. Eftersom att vi nyss flyttat in i lägenheten har jag ju redan varit så ivrig och tvingat Mathias hänga upp tavlor här och där när jag pysslat med annat. Så nu har vi helt enkelt ingen perfekt plats kvar. Antar att det blir omplacering här inne, åter igen, efter många om och men om vart tavlorna ska hänga. Bra planering, Frida.


 


Mathias kämpar och sliter på jobbet varje dag medan jag är hemma med Nicola och fixar och donar här i nyläggan. Jag börjar faktiskt vara rätt nöjd med hur det ter sig här inne. Och kanske.. kanske, kan det dyka upp någon bild på vårt fina hem så småning om. Eller ja, finare än vad jag haft det i förra lägenheten. Och än är det ju inte klart heller.


Nu ska jag klura ut nya sätt att trötta ut mig på. 


God natt.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommenterar du bloggar bara för att få egna läsare?
 Ja
 Ibland
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards