fridamede

Alla inlägg under januari 2013

Av Frida - 17 januari 2013 10:30

Om Mani Padme Hum


Ett vackert mantra.

Av Frida - 17 januari 2013 00:10

Jag har varit trött hela dagen men nu när det är natt sitter jag här och funderar på .. inget? Har suttit här i soffan ett tag och blundat och tänkt på inget. Det är så skönt. Jag rensar huvudet bäst om nätterna på något vis. 


Ska sitta här vid datorn och lyssna lite musik nu innan jag lägger mig i sängen.


Kanske skulle färga svart hår snart igen? Eller ännu rödare? Kanske något helt annat. 

Denna bild tog jag igår i brist på annat att göra. 

 


Av Frida - 14 januari 2013 18:22

Jag är arg på Mathias nu. Det enda han har gjort för att göra mig arg är att somna. Men han ska inte somna nu för jag har faktiskt väntat på att han ska komma hem efter jobbet idag. Han åt och somnade. Så nu är jag arg.. eller kanske besviken.

Av Frida - 14 januari 2013 05:07

Jag och Nicola är vakna.. Ja sedan 4 faktiskt. Tänka sig.


Ska hoppa in i duschen på ett tag och sedan promenera med Nicola till förskolan. Kan inte fatta att hon aldrig vänjer sig vid förskolan. Alltid bråka och bli ledsen när hon ska från mig hur som helst så det kanske beror på att hon är mammig.. Vet inte, men hon blir ju lika ledsen vart hon än ska, så länge det inte är med mig. Oftast iallafall. Min lilla gogumma. Vad hade jag gjort utan henne? Antagligen inte suttit med samma ork. Hon tvingar mig upp ur sängen och ut i vardagen, varje dag, varannan vecka. Veckorna utan henne och när Mathias är på jobbet är de långsammaste någonsin. DÅ har jag ingen ork till något alls. Ganska bevisligt. Men jag kämpar iallallfall och det är ju bra, det var ju det positiva avslutet på detta inlägg. 


Free soul, you feel pure, there up in the sky you'll fly.

Free soul, it always light me up, in the darkness of my thoughts.

Free soul, it's often magical, you're the hope inside me.

Free soul, sole and light, in the azure cosmos you will shine.

And don't let pointless fears hide the light inside of you.

I will not forget you, I will praise you with the rhythm of this song.

 

Av Frida - 10 januari 2013 20:38

Vart tog allt det positiva i mig vägen? Nu ska jag se hur länge jag kan vara ENDAST positiv. Wish me luck.



Av Frida - 9 januari 2013 22:18

Alla tjatar om det där förbannade gymmet, jag föredrar att vara ute istället! Sanningen är att jag vill väl inte skämma ut mig och behöva skämmas för att jag är värdelös där? hjahahaahasjkdlfl


Vilka givande inlägg idag, haha..


Snart ska jag tända ljus överallt och lägga mig ner med en bok! Det är något jag verkligen kan fastna i och då slipper man verkligheten för ett tag, man kan väl gissa sig till vilken bok det är.. wiho.



Ja och så det dära med att få infall att man är äcklig och borsta tänderna i evigheter tills tandköttet gör ont, skrubba ansiktet, under naglarna och överallt vart man redan är ren. Nåja, lite renare gör väl inget?


Av Frida - 9 januari 2013 18:34

Jag har läst och sovit sedan Mathias for till jobbet. Vart är orken till allt? Bah..

Av Frida - 8 januari 2013 18:33

Har Cici på besök och vi lyssnar på den bästa låten som finns just nu. Jag älskar dessa högtalare och jag skiter just nu i om grannarna gillar dem eller inte. Jag måste bara få höra muuuusik. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommenterar du bloggar bara för att få egna läsare?
 Ja
 Ibland
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards