fridamede

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Frida - 24 november 2012 20:03

Om igår och de ryska männen.


Vi skulle kolla luften i däcken på bilen. Klockan var väl kanske mellan 22 och 23. Det stod en bil framför oss som inte flyttade sig så vi for iväg och efter ett tag kom vi tillbaka och den stod kvar. Det var en estlänsk bil. Denna gång gick jag ur bilen för att kolla varför de inte flyttade på sig och då steg två män ur bilen. Dom såg inte så värst pålitliga ut kan jag säga och det första ena mannen sa var "Russia!!!" varav jag bara svarade "aha, problem?" Då började männen försöka knuffa sin(?) bil och jag vinkade ut Mathias så att vi också skulle hjälpa. Den rörde sig inte ur fläcken trots att vi var fyra så de måste ju bara haft en växel i eller något. Inte alla hemma?? Mathias sket i dem och skulle kolla om slangarna räckte till bilen. Ena mannen började fråga mig massa saker på ryska och jag fattade ingenting. Han gick in i bilen igen och sen kom han ut med BILBÄLTENA i handen. VAFAN? Han hade alltså cuttat lös dem. Han började knyta ihop bältena och fästa framtill bilen och sen indikerade han åt mig om bogsering varav Mathias sa att vi inte hade tid (han kände att det var nå skumt med dem). Då kom han fram till mig och ritade ett batteri på huven och jag försökte förklara att vi inte hade med några startkablar så vi satt oss i bilen och körde iväg.


Min bild av det hela: Ryska män i en estländsk bil är nog för att det ska bli skumt. Men om det nu vore deras bil vem fan skär av bältena i sin egen bil ens? Vem skär av dem i en lånebil eller en väns bil? Inget makes sense. Att dom inte ens fattade att lägga ur växeln också. Att dom ville ha bogserhjälp med ihopknutna bälten. Nej nej, inget jag vill beblanda mig i så jag är glad att vi inte hjälpte dem trots att jag fick dåligt samvete när vi for. För något skumt måste det ha varit.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommenterar du bloggar bara för att få egna läsare?
 Ja
 Ibland
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards