fridamede

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Frida - 23 november 2012 01:30

Om kvällarna sprider sig tankarna långt och djupt i mitt huvud.

Jag hade inte varit den jag är idag om det inte vore för igår.

 

Men tänk själv på den meningen som just ploppade upp i mitt huvud.

Jag brukar ofta fastna för kloka citat och idag fastnade jag för mitt egna.

 

Varför skapade jag sådan social fobi tidigare? Det vet jag.

Varför började jag hata mig själv och mitt utseende? Det vet jag.

Varför tror jag att jag är värdelös när jag inte är det? Jag vet varför.

Hur kommer det sig att min sociala fobi minskat? Jag vet verkligen varför.

 

Varför har jag insett att jag har en sned bild av hur jag är och hur folk ser mig? 

För att jag har kommit på varför jag började tänka i de banorna från första början.

 

Men bara för att jag vet att min bild är skev betyder det inte att jag slutar tänka så.

 

A man is but the product of his thoughts.

What he thinks, he becomes. - Ghandi

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kommenterar du bloggar bara för att få egna läsare?
 Ja
 Ibland
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards